söndag 8 november 2009

Tillbaka, glad, bra.

Tillbaka hemma på skolan. Det var till och med ännu bättre än jag hade väntat mig. Det jag hade tänkt mest på när jag såg fram emot att komma tillbaka till skolan var att träffa dom jag står närmast här, typ kvällshänget över en kopp te i köket. Och det uppfylldes snabbt när många av mina favoritmänniskor hamnade på samma buss som mig sista en och en halv timmen till skolan. Jippie! Men förutom den delen så var det också så roligt att träffa dom människorna jag inte brukar hänga så jättemycket med, och jag insåg hur mycket jag gillar alla människor här! Det var en fantastisk komma-hem-stämning, och det kändes som att alla var glada att se alla. På nåt sätt kändes vi tajtare nu än när vi åkte iväg på lov, roligt.

Har varit på bra humör hela veckan, har skrattat mycket (bland annat ett hysteriskt oprovocerat skrattanfall på en lektion, vilket fick mig att lyssna på undervisningen från andra sidan dörren en stund) och har fått hitta igen lite sidor av mig själv som jag trodde var borta, eller som jag trodde fanns bara under speciella förhållanden, så speciella att de nästan inte finns. Det var trevliga sidor, och jag är glad att jag hittade dom här och nu, inte bara för känslan i sig själv, utan också för att sannolikheten att hitta dom ofta ökar ju fler gånger dom ploppar upp i mig. O så skönt.

Det enda som var trist den här veckan var att J inte kan komma som planerat. Men kanske kan jag åka dit istället, måste bara kolla upp lite grejer först. Tur iaf att bussar inte behöver bokas 90 dagar i förväg...

Om två veckor är jag hos L, åh vad roligt! :)

Men nu ska jag nog gå och laga lax. Det är nog den godaste maten som finns. Ha. Lax och fetaost, mums!

Inga kommentarer: