söndag 7 februari 2010

Tanke, tankar, tänker

Jag har kommit fram till att man tänker väldigt mycket. Eller kanske att jag tänker mycket? Jag har börjat fundera på hur mycket tid jag egentligen har ägnat åt att tänka på olika saker, låt oss säga under det senaste året. Hur många timmar har gått åt till att drömma om saker? Hur många timmar har jag ägnat åt att komma ihåg bra och roliga saker? Hur många timmar har gått åt till att tänka på mina vänner? Min familj? Hur mycket tid har jag helhjärtat ägnat åt att glädja mig åt nuet? Hur mycket tid har jag funderat över vad jag ska ta mig till i framtiden? Hur mycket av min tanketid har vissa enskilda personer fått? Hur mycket tid har jag oroat mig? Hur många timmar har jag tänkt på Sydamerikaresan det senaste året? På Thailandstiden? Hur mycket tid har jag ångrat saker, hur mycket tid har jag nöjt mig åt saker?

Jag anar vilka tankar som ligger högt upp, men det skulle vara rätt intressant att se ett cirkeldiagram över fördelningen. Och gärna se hur många timmar, eller hur många dygn(!?) som gått åt till sånt tänk som egentligen är ganska okonstruktivt. Eller förresten, jag är inte säker på att jag vill det ändå...

Just nu försöker jag ta ett beslut om en eventuell stockholmweekend, men jag är så trött och seg så minsta lilla beslut känns så svårt. Jag är less på att jag har blivit så sparsam igen, fast det har väl att göra med att jag inser att jag inte går med plus i ekonomin längre och jag har ett sparmål.

Förutom att försöka besluta mig så försöker jag välja ut en låttext som jag ska analysera som skoluppgift. Får sån beslutsångest, men det är lite mysigt att grotta ner sig i massa Kenttexter. Finns mycket fint. Exempel för dagen är 747 och Dom som försvann. Ah. Men vilken låt är bäst att analysera av alla jättemånga bra låtar som finns? För vissa låtar känns nästan som att man förstör om man ska analysera dem för mycket eller för tydligt, det är inte bra.

Känner mig lite rastlös, undrar hur jag ska nöja mig med att vara kvar på samma plats i 5 år sen. Vill ha lite spänning! Eller bara ett tyst rum där jag får vara ifred med mina egna tankar, och kanske lite bra musik och en god bok. För idag orkar jag ingenting egentligen.

1 kommentar:

Johanna vk sa...

Många kramar! tänker på dig, du är fantastisk!