måndag 13 december 2010

11 nätter före jul

Det är bra att jag i alla fall är lite modigare över sms än vad jag är öga mot öga. Då kan jag i alla fall planera när det ska vara till att vara modig på riktigt. På onsdag är det dags för modet, det ska bli spännande. Synd bara att det känns som en evighet tills dess.

Just nu ser jag fram emot att komma hem på jullov. Skönt att få slappa, skönt att få fira jul i lugn och ro, skönt att få träffa kompisar som man känner nära och vet var man har. Visst finns det mycket att sakna i Umeå, men det kommer jag ju tillbaka till rätt snart. Och nu är jag så trött efter en natts luciavakande, så att få sitta i den blåa soffan hemma hos mamma och pappa och inte göra något annat än att titta på julpyntet låter som det bästa man kan göra i hela världen.

Men istället för att titta på julpynt nu så ska jag plugga och försöka undvika att fundera och tänka och analysera för mycket. Allt har sin tid. En tid för onsdag till exempel.

Inga kommentarer: