fredag 17 december 2010

Febrig och nästan jullovsledig

Så var det en vecka kvar till julafton. Jag har inte köpt en endaste julklapp än. Men varför vara ute i god tid när det finns sista dagar?

Idag har jag skrivit sista tentan innan jul, trots febern som slog till efter den stora stressen inför onsdagen. Visar kanske att det finns grejer som gör mig mer stressad än mattetenta. Men nu känns det okej ändå. Skönt att slippa fundera i alla fall. Idag tog jag också ett tråkigt "hejdå-ses-efter-lovet"-avsked, ett sånt avsked som gör att tre och en halv veckor känns som så lång tid. Men det är ju i alla fall en ändlig tid, bra.

Efter tentan idag blev jag överraskad med ett besök från Skellefteå, roligt! :) Så jag ignorerade mina feberkänslor och var social istället, det gick förvånansvärt bra så länge jag var igång. Men i samma stund som jag blev lämnad ensam igen sjönk jag utmattad ihop på sängen, phu! Det blir nog sova snart. Och vågar inte träffa och smitta ner mormor och morfar imorgon heller, tråkigt! Kanske på söndag.

Inga kommentarer: