tisdag 28 juli 2009

Girl you know I've got to go, oh, but Lord I wish it wasn't so

Ska jag eller ska jag inte. Jag var ju ganska bestämd ett tag, men nu är jag nära att fega ur. Kanske ska ge mig ut och springa först, samla lite mod. Eller är det så att det är bättre att bara strunta i det? Fast jag kommer ju inte kunna sluta tänka på att jag borde ha gjort det i såna fall. Bättre då att satsa allt, få det ur hjärnan och se om det var ett bra eller dåligt beslut, än att aldrig få veta om jag borde gjort det eller inte. För jag vet verkligen inte. Men jag behöver inte ens ta ett jättestort beslut, så varför håller jag på och fegar och velar egentligen?

Och nu lyssnar jag på Save tonight samtidigt som jag tittar på bilder från dom sista dagarna i Bangkok, vad sorgligt det känns. Fast låten kanske egentligen passar ännu bättre in på en annan, ännu sorgligare, stund. Allt bara flyter in i varandra.

Igår när jag gck runt i stan fick jag tillbaka känslor från förra årets sommar, känslor från i vintras, plus att jag hade mina nuvarande känslor. Det blev väldigt mycket. Förra sommaren känns så otroligt långt borta, så mycket har hänt som jag aldrig kunde tro skulle hända. Känslostämningen då var så långt ifrån vad den är nu, och den i vintras är också väldigt långt ifrån nu, typ tvärtom. Men det var bra att jag gick runt på stan, så förhoppningsvis får jag bara dom nuvarande känslorna när jag exponerar mig för välkända platser i fortsättningen. Det blir så jobbigt annars. Typ paranoid blev jag också där jag gick runt, det var ju en stor möjlighet att man skulle träffa folk man kände! Vad som nu skulle vara så farligt med det, men ändå. Blev också stressad över att jag kände mig tvungen att lyssna på vad folk sa så fort jag kände igen språket, det blev en hel del... Och måste bli av med att se alla människor som inte har svart hår som turister. Dom bor ju faktiskt här.

Nej, nu ska jag ut och springa, då tänker man bra också, det kan behövas. Ju längre jag väntar med det jag kanske skulle behöva göra, desto bättre ser det kanske ut också. Det är bra.

Inga kommentarer: