tisdag 7 juli 2009

Mentala och ytliga forberedelser

Lyssnar pa en lat som paminner om forra sommaren. Lyssnar pa en lat som ar forra sommaren, inspelad da, med video och allt. Blir glad av den, later faktiskt finare an jag kom ihag det! :)

Det far mig att se fram lite emot att komma hem. Ser inte fram emot att lamna Thailand, men nar jag val har klarat av alla avsked och bara far komma hem och allting ar vanligt kanns ganska skont pa ett satt. Traffa alla, dricka te, ata ostmackor, (nu kom det till slutet av laten, sa nu maste jag skratta lite), ha svensk sommar.

Varmen har ar inte som svensk sommar, aven om jag har haft en harlig dag idag med sol och bad och svenskt prat. Sjalvklart ar jag lite lagom rosa nu, och varm. Ser ut som alla dom manniskor jag har sett tidigare under mitt halvar och kanske lite for hogmodigt tankt "jag ar minsann inte en san dar turist som branner mig sa jag ar rosa, jag ar serios och jobbar har!" Men tji fick jag. Men kanner att det vore lite pinsamt att komma hem alltfor blek nar man spenderat 6 manader i Thailand. Fast jag tycker faktiskt att det ar mycket finare med vit hud nu! Men misstanker att det kommer att andras nar jag kommer hem och ser allt som paverkar mig i Sverige. Manniskor omkring mig, reklamer... Jag ar forvanad over hur paverkad jag har blivit av mina 6 manader har vad galler skonhetsideal.

Imorgon aker jag hem tillbaka till Tharua, vilket kanns helt okej, trots att det saklart ar skont med semester. Har sju dagar kvar i skolan, vilket kanns otroligt laskigt. Nastan varje dag kvar har ar planerad. Tva veckor innan allt ska vara packat och jag aker till Bangkok for avresedagar plus en Bangkokbonusdag. Overkligt.

Nu lyssnar jag pa en annan fin lat. Hade lite problem att hitta musik med ratt stamning som inte paminde mig om saker som jag inte orkade med, utan som bara gor mig lugn, men jag hittade till slut.

Inga kommentarer: