onsdag 29 juli 2009

Dom där små rösterna som inte vill lämna en ifred

Har suttit och läst gamla mail, kanske för att kunna bestämma mig för vad jag ska göra. Det slutade med att jag bara blev ledsen och kanske mer ännu förvirrad. Vill bara sätta punkt, men vet inte riktgt hur. Kanske är det det läskiga som skulle göra det, eller kanske inte alls. Måste kanske diskutera med fler människor först. Önskar jag hade lite mer allmän koll på saker och ting.

Jaja. Idag blir det i alla fall en bra dag med fika på Gullgården, ska kolla på konst och träffa en mycket god vän. Sen blir det mer möten med goda vänner, antingen ett eller två, det blir kul! :) Det ska bara fixas lite med logistiken först, vilket känns lite besvärligt, men det löser sig nog.

Dom senaste gångerna jag har varit hemma har varit hektiskta på bra sätt. Både i vintras och förra sommaren. Pussla och hetsa mellan att träffa olika människor. Nu är det inte så hektiskt, men jag är inte uttråkad, det är lite småmysigt att bara lalla på och bara gå runt och känna sig hemma. Men det känns som att jag inte tar tillvara på tiden så mycket, och som att jag kan bli uttråkad snart om jag inte gör nåt åt det. Vet inte om jag borde börja oroa mig redan nu eller bara ta varje stund som den kommer, och njuta av det som går att njutas av. Det sista låter ju mer sunt, även om det finns en liten röst i mitt huvud som envisas med att säga "du måste göra nåt, ta tillvara på din sommar och din tid hemma!". Men jaja, jag har ju faktiskt bara varit i stan i tre dygn, det är ganska lite av den manad jag är hemma innan skolan börjar (och nu fick jag jobbiga flashbacks).

Nej, nu ska jag snart skjutsa bror till jobbet, och sen ska jag ta tag i allt det där småpysslet som jag har att göra. Sortera, städa, och sen har jag ju inte hunnit spela någon cello än.... :)

Inga kommentarer: