onsdag 30 september 2009

Höstkylan

Nueng bpii tii läo yuu tii ruea. Jai-dii maa. Wannii nueng bpii tii läo bpen wan yai. Kittueng. Wannii kittueng maak gwaa muea wannii. Wannii diijai gwaa wan jan, dii löi! Bpen kon dii gwaa.

Oj, mycket wannii. Mitt språk är lite torftigt.

Jag har äntligen kommit på att jag inte hade elementet på det varmaste förut, det var typ avslaget. Så nu hoppas jag på att mitt rum är nästan varmt när jag kommer tillbaka. Annars har jag frusit jättemycket idag, sådär så det knottrar sig och gör ont på benen! Som tur var fick jag låna Gs varma tröja efter lunch, då blev det bättre.

Jag överväger om jag ska bli vuxen och skaffa abonnemang till till telefonen istället för kontantkort. Men det är så svårt att klura ut om jag skulle tjäna på det! Vet inte hur mycket jag ringer, till vilka nät, får man egentligen ringa för hela beloppet man betalar? Hur mycket gör jag av med nu? Fast tror att jag skulle tjäna på det, är väl mest rädd för att ångra mig. Jaja, ska klura lite till kanske.

Idag fick vi sluta tidigt, skönt eftersom jag var jättetrött. Har två mornar i rad satt klockan på onödigt tidigt med planen att jag skulle ta en morgonpromenad för att komma igång på morgonen, men har båda mornarna ångrat mig och sovit en halvtimme till istället. Kanske nästa vecka. Fast det är ju dumt att förstöra nattsömnen om man inte ens får ut nåt bra av det, så imorgon ska jag inte ställa klockan på onödigt tidigt.

Jag ska nog dricka te nu, eller kanske äta lite födelsedagschoklad, eller fylla på med ingredienser i min Herman. Ska i alla fall definitivt sätta på mig tjocksockar, det ska blir skönt.

2 kommentarer:

Elin Lundell sa...

Tips: Telia Max 25 is the shit! HAr du en Hermankaka? :O Jag villvillvill ha en sådan! Går det att posta smet?

Puss

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Är det det, vad bra! :) Ska nog ta tag i att fixa det där någon dag framöver, det är bara så lätt att skjuta upp... :P Nu skulle telia tjäna på att ringa och försöka pracka på mig ett abonnemang ;)

Hm, posten kan bli svårt, men kan försöka få tag på en till att hålla till liv tills höstlovet om du vill ha en då? Herman går bara runt runt på skolan nu, fast folk börjar tröttna och kakan dör ut.. :P

Kramar!