söndag 11 oktober 2009

Håttt, Hockey Bockey och Backtumling

Jag är lite svag för cellomusik. Därför är jag glad nu när jag har hittat ett band med cello i, The Tiny. Tack P3! :) Såg också en mysig gråtvänlig film häromdagen med massa fin och snygg cellomusik i, August Rush hette den. Skönt att få låta tårarna rinna av vackerhet ibland! :)

Den här veckan har jag varit rätt hurtig (vilket verkligen behövdes efter förra helgens svullande!), särskilt i början av den. Det började med den så kallade Håttten, som är som den barmarksträning jag är van vid sen min skidåkarkarriär. Till min stora glädje fick jag glada flashbacks av den, trots att jag var så less när jag slutade! Det var riktigt roligt, även om jag saknade min kompanjon att springa längst bak tillsammans med. Fick en sjuk träningsvärk, men det var det värt! :) På tisdagen var det dags för nästa ordnade idrottande aktivitet, då var det hockey bockey, riktigt roligt det med, skrattade flera gånger när jag fick satsa allt på att jaga bollen på isen.

Dessutom inledde jag både måndagen och tisdagen med varsin en och en halv timmes promenad, man blir så energifylld under dagen, men det är ju så jobbigt på morgonen! Så på onsdagen, när jag inte hade stämt träff med någon så orkade jag mig inte upp ur sängen i tid.

I torsdags till fredags var det dags för tur! :) Första tältsovningen på nästan ett år, jättemysigt! Men kallt stundtals, det var typ riktig vinter uppe på fjällen. Pulsade i knähög snö. Det var mysigt, men tyvärr började jag nynna på fel låt. Jag gjorde den roligaste backtumlingen jag gjort någonsin, en riktigt brant backe så man bara flög! :D Det var ingen annan som gav sig in på den bedriften, det krävs kanske lite träning i Bjästabacken först.

Igår var det mer snöaktivitet, pulkaåkning, supermysigt! Fast det bästa var nästan den varma chokladen och bullarna i solskenet högst uppe i backen. I själva backen var det så mycket snö att det var svårt att få mycket fart.

Jag har bokat tåg till Göteborg nu! :) Jätteroligt ska det bli att träffa L igen, fast lite konstigt att göra det hemma i Sverige. En J-helg är inplanerad också, känns mycket bra! :) Längtar längtar! :)

Något jag däremot inte längtar efter är jullovet, det gruvar jag mig en del för. Hoppas det känns bättre när det väl kommer.

Inga kommentarer: