fredag 19 november 2010

Den mest effektiva fredagslyxen

Fredagkväll. Jag lyxar genom att äta hämtpizza, eftersom det är den enda lyx jag hinner med. Snart ska jag återgå till att plugga matte. Trots att jag har pluggat matte de allra flesta av mina lediga stunder sen jag kom hem från Göteborg, så har jag knappt lyckats ta igen något av det jag missade när jag var i Göteborg under veckan. Men idag så fick jag tack och lov ett stressryck = fokusryck, så nu känns det som att det är möjligt att jag kommer ikapp tills duggan på måndag i alla fall. Den här veckan har jag i alla fall för första gången börjat förstå folk som tycker det är hårt att plugga på universitet, det kändes lite mesigt när jag tyckte att jag hade slitit hårt en dag om jag inte kom hem förrän klockan fyra.

I helgen får jag besök av A! Det är bra att jag tvingas göra något annat än att plugga. Och ska bli riktigt roligt att träffa henne. Så borde borde verkligen vara klar med det minsta jag måste ha gjort innan duggan på måndag. Men det ska nog fixa sig. Slut på min rast nu kanske.

Inga kommentarer: