tisdag 16 november 2010

Hela mitt liv i Göteborg

Jag kostade på mig att åka på lite semester. Till Göteborg för att lära mig mer om vad mitt pluggande kan leda till, och för att träffa andra som pluggar samma som jag. Men anledningen till att jag åkte var väl mer för att umgås med trevliga människor ur klassen. Dagarna överträffade till och med mina förväntningar, både i intressanthet och rolighet! :)

Som pricken över i så passade jag på att träffa andra fina vänner i Göteborg. Vänner från mycket olika sammanhang. Nästan alla de sammanhang jag har befunnit mig i tidigare i mitt liv fanns representerade i staden, en mycket speciell känsla! Jag lyckades klämma in hela 5 möten (plus en bonus, så det blev till och med 6!) på två dygn, och det kändes inte ens så hektiskt som jag hade befarat.

Nu är jag tillbaka hemma, med ett dygns matte att ta igen. Kan någon ge mig 24 timmar extra att plugga igen mina förlorade mattedagar på tack? Matte blir inte riktigt lika roligt när det är så överväldigande mycket. Men men, det ska väl gå på något sätt, jag känner att jag har kvar lite av min gymnasie-ostresshet. På gott och ont.

Idag har jag känt mig energilös och inte alls som jag vill vara. Kom på mig själv flera gånger med att utöva härskartekniker, fy mig! Jag hoppas att det var någon slags reaktion på stress och trötthet och hunger, men är inte riktigt lugn i den förklaringen. Måste skärpa mig!

Trots att det här kändes som en dag då jag inte kände mig särskilt sprudlande och glad så kom jag fram till att jag faktiskt skrattade ordentliga magskratt flera gånger idag trots allt. Jag antar att normalläge är väldigt bra.

Nu ska jag gå och lägga mig redan innan halv elva! Duktig flicka. Mer energi och mindre härskartekniker imorgon.

Inga kommentarer: