onsdag 24 november 2010

Ekvation som inte går ihop

Nu har jag insett att universitetsstudier kanske inte är så slappa som jag fick intrycket av i början av terminen. Idag har jag varit i skolan från 8.15 till 17.30 och pluggat matte. Lunchpaus såklart, men inte så mycket mer pausande. När jag kom hem så åt jag mat och fortsatte med matten. Nu är klockan halv elva, och jag är nästan klar med dagens uppgifter. NÄR ska jag få tid över att ta ikapp det jag ligger efter? Och HUR ska jag hinna med att vara värd åt besök i helgen? När allt annat jag vill eller behöver göra som inte är akut får vänta tills efter tentan. Som att städa, köpa en varm mössa, köpa julklappar, sova ordentligt, adventsmysa, köpa adventspynt, adventspynta, träffa kompisar, gå i kyrkan, gå på hemgrupp(?) osv. Det riskerar att bli en fullspäckad helg efter tentan.

Ganska stor skillnad i tempo från folkis, ja. Nu får Hans rätt till slut.

Inga kommentarer: