måndag 17 december 2012

En vecka före dopparedan

Idag kände jag för första gången på den här terminen att jag längtar efter jullov. Den känslan kommer väldigt lägligt, såhär fyra dagar innan hemfärd. Förra året började jag längta efter jullov i början av november, det var opraktiskt. Nu är det mest sovmornar jag längtar efter tror jag, och att inte behöva vara så effektiv på dagarna. Idag visste jag att vi skulle behöva vara sjukt effektiva mellan kvart över elva och klockan två. När vi väl kom på plats så byttes tiderna ut till att vi var tvugna att vara sjukt effektiva mellan kvart över tio och två. Och ganska effektiva innan dess också. Suck. Det är svårt att hinna äta lunch om man ska vara effektiv. Och man blir ganska trött av att vara effektiv utan att äta lunch eller ha tid för någon annan rast. Särskilt när det dessutom är vikitgt att man gör saker och ting rätt. Men det är ju roligt att pipettera bakterier också, och efter många otillförlitliga siffror börjar vi kanske vara något dugligt resultat på spåren. Men jag har lite ny-på-jobbet-känsla, när man gång på gång springer till handledaren och får nya direktiv som man aldrig hade kunnat lista ut själv. Vad som är bra är i alla fall att gruppstämningen är bra och att jag inte är arg längre.

Här är en fin jullåt:

Inga kommentarer: