tisdag 4 december 2012

I stort behov av pepparkakor

Idag har jag varit oproportioneligt arg. Arg på ett beteende, men min ilska gick mest ut över en person. Gång på gång ploppade spydiga kommentarer ur min mun, kanske i något slags syfte att försöka uppfostra. Ungefär lika många gånger lyckades jag kväva kommentarerna, då kokade jag ett tag medan jag strödde påklistrad glättighet runt mig. Någonstans inom mig förstod jag att spydiga kommentarer inte är det bästa sättet att uppfostra någon på. Även om jag tycker att man på något sätt måste få visa att man tar illa upp? Varför ska det vara så svårt att säga det på ett lugnt och behärskat sätt? Fast det gjorde jag kanske också, men budskapet verkade inte riktigt gå fram. Dagen slutade med att jag bad om ursäkt för att jag hade betett mig illa, och försökte förklara vad det var som ställde till det för mig. Tur att jag har någon slags mognad i mig i alla fall. Jag hoppas verkligen att dagens humör var en engångsgrej, det blir så himla dålig stämning annars. Jag borde kanske äta mer pepparkakor.

Inga kommentarer: