torsdag 13 december 2012

Glad Lucia!

Nu har det varit tomt på bloggen länge. Det brukar betyda att jag har haft fullt upp på sistone. Och det har jag nog haft när jag tänker efter, men det fantastiska är att det inte känns som att jag har haft det fullt upp. Jag har alltså inte känt mig jagad eller stressad trots fullt upp många dagar i rad. En otroligt härlig känsla. En annan härlig känsla är att komma hem från skolan efter att ha rett ut en konflikt som tagit jobbigt mycket på krafterna, att slå sig ner i soffan med en tekopp med Luciate från teadventskalendern tillsammans med en rostad macka, lussebulle och lyxchoklad, och att ha en hel timme för mig själv utan att behöva göra något alls.

Den här veckan har jag ägnat många timmar åt att pipettera bakterier och annat i ett rum som är 37 grader varmt. Det är roligt att pipettera, men det tar på krafterna att hänga i 37-gradersrummet. Igår blev argare än jag blivit på nästan fyra år, det tog också på krafterna. Men nu är jag inte arg längre, det känns skönt. Det är en otrevlig känsla att vara arg. Det blir bara tydligare och tydligare att jag har ätit alldeles för lite pepparkakor i år. Men kanske har jag också fått ur mig min ilska på ett tag framöver nu. Hoppas det.

Inga kommentarer: