onsdag 13 mars 2013

Framförhållning och glatt

Idag har jag fått en inloggning till universitetet i Mexiko för att kunna välja kurser. Det är på riktigt nu! Igår hämtade jag mitt nya pass. Den här gången tänkte jag ha lite mer framförhållning än sist jag skaffade pass. Då ansökte jag om pass 6 dagar innan avresa. Sista arbetsdagen innan avresa fick jag hämta ut det. Nu tänkte jag att jag skulle skaffa ett pass innan det blev panik. Och tur var väl det, för i ansökan som ska vara inne om en vecka ska en kopia av passet finnas med. Heja mig!

Idag är jag på bra humör, särskilt när jag ignorerar att jag egentligen har hur mycket som helst att plugga. Idag har andra viktigheter gått före (typ labb och stormöte), det är kanske lite synd att det så ofta är andra viktigheter som går före. Men imorgon ska jag minsann göra ett ryck i några timmar i alla fall. Och det känns rätt trevligt, jag ser fram emot det. Det känns skönt att få se fram emot det. Idag har jag fått pipettera ganska mycket, det är så roligt. Det är glad stämning och jag känner mig rätt avslappnad och inte så på min vakt hela tiden. Det är också himla skönt, sånt ger så mycket energi.

Annat som ger energi är att sova. Sova är också viktigt om man ska sluta ha ont i käke, hals, visdomständer och öra. Så det är nog bäst att jag gör det nu. Godnatt!

Inga kommentarer: