onsdag 3 september 2008

Hets fast stopp

Gah, nu orkar jag inte mer. Jag kanske stannar hemma i vår istället. Så slipper jag fylla i allt det här! Nej, det vill jag ju inte egentligen. Men nu känns det som om jag har suttit konstant vid datorn i tre dygn, förutom när jag äter och sover. Och jag har ju spelat lite cello och tittat på en film också, men så fort jag gör nånting annat så får jag dåligt samvete. Jag vill bara bli klar! Men jag bara kör fast hela tiden. Och att sitta vid datorn alldeles för många timmar och äta några kakor för mycket för att slippa sitta där, gör inte direkt att man mår super. Plus en rygg som inte vill sluta göra ont, och bara gör mer ont för att jag sitter hela tiden. Men när jag saknade dom höj-och-sänkbara borden från mitt exjobb för mycket så kom jag på att jag kunda använde strykbrädan, så jag kan stå och skriva (eller hoppa och skriva, det har det också blivit lite av).

Och jag känner mig så otroligt intetsägande. Oftast har jag inget problem med det, dom flesta är väl som många andra, men när det kommer til att presentera sig själv för att lyckas flirta in sig hos en familj som vill ha en, då blir det så mycket mer dramatiskt. Och jag känner mig bara som en robot eller nåt. Och idag hittade jag instruktionen till hur man ska fylla i allt. Kanske lite på tiden. Tydligt och bra var det, synd bara att det låg under "för dig som redan ansökt". Det var inte där jag började att leta när jag kollade vad jag skulle göra.

Ikväll hade jag tänkt att ta en ledig kväll med en film som utspelar sig i Peru, Argentina och Chile, och så hade jag tänkt köpa Ben & Jerrys. Men så blir det inte. Får se om jag hinner det imorgon, typ om jag kanske skulle lyckas bli klar med ansökan? Paniken börjar snart närma sig, och det jobbiga är att jag gärna skulle vilja ha lite tid över när allt var klart, så jag kunde tänka igenom allt inför resan i lugn och ro. Men nej då. Hinner knappt träffa folk en sista gång känns det som. Fredagen lär ju ska gå åt till hetsande efter pass, en kopiator och scanner, plus att jag kanske ska passa på att shoppa loss det sista då. Lördagen blir förmodligen rätt mycket rep. Jag har idag och imorgon, phu! För söndagen blir sista gudstjänsten jag kommer förstå på mycket länge, och förhoppningsvis hinner jag träffa lite folk där om det är nån som kommer. Sen blir det för tidigt födelsedagsfirande med familjen. Och kanske hinner jag tänka lite då, men det är ju lite sent att hinna fixa nåt på söndag kväll när allt är stängt.

Nånting jag har gjort bra idag är i alla fall att jag har fixat en reseförsäkrning, det höll jag nästan på att glömma ett tag.

Inga kommentarer: