tisdag 23 december 2008

Det finns så många sköna människor...

Så har man träffat hermangänget äntligen, underbart! :) Mycket har hänt under hösten, för många av oss! Synd bara att det är långt att köra hem och att folk måste upp tidigt, för har man väl kommit igång med nattprat så vill man ju bara fortsätta! Och särskilt nu när jag fortfarande känner mig lite jetlaggad, eller så är det bara inbillning, tycker det borde ha gått över på nästan en vecka, men jag är i alla fall supertrött på mornarna, och blir hungrig på andra tider än normalt. Men samtidigt är det ju konstigt om New York-tiden sitter kvar i min kropp i en vecka när jag bara var där i 5 dagar, och innan dess var tidsskillnaden mot Sverige bara tre timmar, vilket inte borde resultera i en värre jetlag än när man ställer om från sommarlov till skola. Hm. Mörkret kanske påverkar mitt uppvaknande också, jag vet inte.

Men det känns i alla fall helt okej att vara hemma nu. Även om jag inte skulle ha tackat nej till att vara kvar på resande fot, så har jag ju fullt upp med att umgås med människor jag tycker om här hemma, och det är ju inte helt fel! Igår blev det så mycket resande från den ena till den andra så jag inte ens hann med mat, och jag är ändå en person som tycker det är viktigt att äta när man ska. Eller åtminstone viktigt att äta nånting mer än frukost och en muffins på en hel dag. Men det gäller ju att prioritera. Och fast jag tycker att jag har träffat mycket människor som jag tycker om redan, så vet jag att jag har många kvar att träffa! Och jag vill ju träffa folk igen! Ojojoj, jag kommer ha fullt sjå det här lovet känner jag. Det känns helt underbart att veta att jag känner så många människor som jag vill träffa, det gör att jag känner att jag har ju faktiskt ett liv här! Måste bara påminna mig själv om att inte så många är kvar efter jullovet, så det vore faktiskt inte värt att stanna hela våren! Fast just nu känner jag att det här jullovet skulle kunna få fortsätta hela våren... Men det kände jag i sommras också, att sommaren helst inte skulle ta slut. Men det blev ju faktiskt bra efteråt också, till och med lite bättre, så jag får hoppas på att jag inte kommer ångra min vår. Fast det tror jag inte att jag kommer att göra, iaf inte när jag väl är klar med den, för även om det känns svårt och jobbigt så blir det en erfarenhet i vilket fall som helst! Just nu vore det bara skönt att veta vart jag hamnar... Och klura ut hur jag ska tänka med vacciner. Borde jag boka tid på infektion? Men jag vet ju varken vart jag ska eller vad jag ska göra, och det känns som att vaccinationerna beror mycket på det.. Fast många vaccinationer kräver ju framförhållning också! Kanske så mycket framförhållning att inte ens det här räcker? Men jag vet ju att jag är vaccinerad mot mycket... Hmm... får fundera på det, det lär ju ändå inte gå att göra nånting åt nu innan julhelgen, och då har jag ju typ en hel vecka på mig att fundera. Kanske får beklaga mig inför rätt personer för att få lite hjälp och råd.

Nej, nu borde jag verkligen gå och lägga mig, dels för att om möjligt bli lite pigg någon morgon, plus att jag borde gå upp i hyfsad tid för att hinna avklara det som ska avklaras. Det är mer än det brukar vara dan före dopparedan, men å andra sidans så har jag inte lika stökigt rum som jag brukar, och dagen brukar vara helt dedikerad åt städning. Men nu är det lite shopping som gäller också, frågan är bara om man ska satsa på stan eller Birsta? Har sett nånting i Birsta som kanske borde införskaffas, men har sett saker i stan också.. Plus att jag skulle behöva göra lite paketdumpning i närheten av stan, så det blir nog stan eller båda. Phu, imorgon kräver lite flyt...

Inga kommentarer: