måndag 29 december 2008

Mellandagar är bra dagar

Det här har varit en mycket bra dag hittills, och dagen är knappt på väg att ta slut än! Har träffat människor jag tycker om och vill träffa, och sen gick jag på stan och fick tag på både vinterskor, vanlig tröja och en reflex som varken var i form av ett spöke, drake eller döskalle, och inte heller var någon skum färg som neongrön eller orange. Åh vad skönt att ha det avklarat! Som om det inte var nog med att avklara alla saker så var klockan inte ens halv tre när jag kom hem, så det kändes som att nästan hela dagen var kvar! :) Nu känns det inte riktigt så längre, för nu är det mörkt, men jag vet ju att jag har roliga saker kvar på dagen :)

Jag sover alldeles för lite, men när jag är vaken så gör jag så mycket saker så att jag inte riktigt har tid att sova. Det kan jag göra sen, typ sista veckan innan Thailand när alla har åkt iväg från sina jullov? Småsaker gör mig glad, typ vissa kommentarer på fb, nånting som låter som en självinbjudan fast utan att vara självinbjudan (även om det också är svårt, för det känns inte som rätt läge för en inbjudan, även om jag gärna skulle vilja det) och planer för dagar framöver. Sen finns det ju andra grejer som tynger ner ganska mycket, som jag till exempel var tvungen att tänka på igår när jag skulle sjunga i kyrkan för att lyckas kväva skrattanfallet jag hade drabbats av (och som gjorde att vi tvingades gå ner från scenen och sjunga en psalm istället innan vi kunde gå upp igen och börja om. Som tur var fick vi bara positiva kommentarer efteråt "skönt att ni är mänskliga", "jag känner igen mig", "vad roligt det var att se på er"....). I förrgår kväll drabbades jag av en sån nertygningsstund, som höll i sig rätt länge, ända till igår, tills jag fick för mycket folk som pratade med mig så jag inte hann tänka så mycket. Men som tur är går det över ibland, även om det inte försvinner, men det är skönt i alla fall, annars vore det jobbigt.

Vad har jag gjort annars dom här dagarna då? Igår utövade jag lite backtumling, det var roligt. Pulkaåkning blev det också, men av nån anledning var det inte lika roligt som backtumlingen eller som jag hade förväntat mig, kanske berodde det på att mina vantar blev alldeles för snöiga och blöta redan under första åket. Dumt val av vantar. Jag har också äntligen skickat iväg ett mail som jag hade tänkt skicka redan dom första dagarna jag kom hem, och som har legat lite över mig sen dess, skönt att få det överstökat, men inte så svårt att göra det egentligen! Jag har haft en totalsegahemmadag, när jag äntligen fick tid och kom mig för att lägga upp Sydamerikabilder på fb och äta en del av min julklappschoklad (jag fick både finchoklad och hetsätarchoklad, det är nästan bara hetsätarchokladen jag har ätit av, finchokladen måste man ju spara tills nån gång när man verkligen har tid och lust att njuta!). Jag har också haft en bortasegardag, som var ännu mindre aktiv än hemmasegardagen, även om den inleddes med en promenad. Sen så har ju också Joe med familj hälsat på, vilket var roligt även om min energinivå inte var på topp direkt. Sömnbristen gjorde sig påmind. Träffat J, J och S har jag gjort också, inte illa vad jag har hunnit med!

Egentligen har jag det oförskämt bra. Äventyr följt av äventyr, och däremellan en riktigt bra tid hemma. Men när man har det riktigt bra känns det bara så jobbigt att lämna det...

Inga kommentarer: