fredag 26 december 2008

Tonight's the night the world begins again (fast egentligen förra natten)

Det här var en jul när jag inte hade så mycket förväntningar. Jag hade knappt nån julstämning och önskade mig inte särskilt mycket, så självaste julafton kom bara som en lugn och skön dag. Även om det i år inte blev varken läsande eller promenad (:O), det blev utkonkurrerat av godistillverkning och paketinslagning. Men ändå. Utan förväntningar har saker och ting en förmåga att bli så mycket bättre, och så även fallet med den här julaftonen.

Jag var imponerad över andra människors förmåga att hitta presenter trots bristfälliga önskningar, och jag tror knappt det var något krystat tack i år. Bara bra och fina grejer, och reaktionerna över de presenter jag gav var också över förväntan. Ett tag kändes det som att jag mest hade tagit första bästa alpacakrafs jag hade hittat, men av reaktionerna att dömma så hjälpte det faktiskt att jag försökte tänka till där i Cusco. Roligt! :)

Det fortsatte sen med midnattsmässa, där man träffade både väntat och oväntat folk, det var också roligt :) Sen översovning med mer presentutdelning, inte illa! Även där var jag imponerad över fantasiförmågan vad gäller presenter. Efter en bilfärd hem blev det frukost i trevligt sällskap, och jag spelade cello för första gången sen jag kom hem! :D Det gick mycket bättre än jag trodde det skulle göra, även om jag blev trött i armen och fick ont i fingertopparna pinsamt fort :P

Juldagsmiddagen åts under en lätt stress, eftersom jag med halvkort varsel bestämde mig för att åka iväg, men det blev i alla fall en bra kväll på stadshuset och i lägenhet med te och kakor. Kul att träffa klassisar! :) Synd bara att trots en bra kväll så kan man känna att nånting fattas, och då känns det helt plötsligt så tomt, även om man kan tänka att det var en perfekt mix av socialt liv, dans och mys. Och särskilt när det bra fanns tillgängligt, men jag blev så feg och blyg, så det inte blev. Men det kommer fler dagar, det är bra, även om antalet dagar inte är obegränsade.. :S Men jag är väldigt glad över att jag är arbetslös, jag känner att jag behöver all tid som är möjlig att uppbringa för att hinna träffa alla jag vill och samtidigt hinna med lite Thailandsförberedelser.

Åh, det har varit bra dagar det här, men det känns som mer än två! :) Fast nu är det ju annandagsmorgon, så det kanske inte är så konstigt att det känns som lång tid. Nej, nu ska jag nog försöka ta mig mot sängen så jag orkar med imorgon. Synd att man måste sova så mycket för att orka hela tiden!

Inga kommentarer: