lördag 1 augusti 2009

En regndag

Det regnar (i alla fall sist jag kollade ut genom fönstret, nu är jag en bit ifrån). Det är ganska skönt. Kravlöst, och gör det skönt att göra ingenting här hemma. Det luktar pannkaka i huset, ska man kanske äta pannkaka senare? Fast jag har ju min lax. Lax är gott, men smaken är inte den enda anledningen att den gör mig på bättre humör. Ibland när det har varit som jobbigast har jag kunnat tänka på lax, så blir det lite lättare! :) Te funkar också.

Laddar upp bilder, jag skulle kunna sitta hur många timmar som helst för att lägga upp allt som är kvar, som jag vill ha upp från dom senaste månaderna. Så jag drar mig lite för att sätta igång. Det jobbigaste är kanske att sortera allt i album. Men det är väl ingen brådska. (Yes, "Lyckad uppladdning!", åh vad jag blir glad av den skylten :))

Har ätit mango, men den smakar inte som i Thailand! Surare. Saknar Thailand. Känns konstigt att jag var på engelskaläger för bara två veckor sen. Saknar människor som fanns i Thailand. Vissa som inte finns i Thailand nu. Om två veckor kommer J hem! :) Saknar. Längtar. Hemma är inte samma utan J.

Det känns som att jag har mycket som jag kan och till och med borde göra, men orkar inte ta tag i nåt. Det gör ingenting nu, men om tre veckor flyttar jag, och då måste det vara klart.

Kanske är jag klar med mitt velande också, för nu orkar jag inte så mycket mer. Men vi får se, jag kanske ångrar mig också, men nu är det skönast att inte tänka. Bara hålla hjärnan sysselsatt av annat.

Har gjort mycket dom senaste dagarna, träffat mycket folk, roligt! :) Har till och med fått några oväntade möten, med människor från längesen. Roligt, och roligt att känna att man utvecklats sen sist. Haft flera sommaridyllmoments. Blåbärsplock, första Sverigebadet i sommar (i pool, men ändå), pizza med finutsikt, myskväll med goda vänner, picnic i solen vid ån. Det är bra. Nu är det nog sockar på som gäller.

Inga kommentarer: