fredag 26 juni 2009

Farliga drommar

Det ar orattvist med nattliga drommar. Man kan inte kontrollera vad man drommer, men drommarna paverkar automatiskt tankar och kanslor nasta dag. Och det kan vara grejer som inte har nagon som helst verklighetsforankring, som den dar dagen i hogstadiet da jag var svartsjuk pa en manniska en hel dag pa grund av vad som hant i min drom.

Inatt dromde jag en san dar dum drom igen. Dromde en for nagra veckor sen, den fick efterdyningar lange, sakert ett par veckor. Hoppas jag kan distansifiera (ar det ett ord?) mig fran den har fortare. Saker kan bli jobbigare annars. Det varsta ar ju nar det ar en trevlig kansla som drommen for med sig, sa jag inte har disciplin nog att forvisa den.

Nej, jag som hade tankt att vara duktig och skriva en dialog om att prata pa telefon den har morgonen, och sa hamnar jag har anda! Oj, nu ska jag pa en ceremoni och fira en kand poet. Suck.

Inga kommentarer: