fredag 9 april 2010

Nygammal musik

En gång när jag gick i högstadiet var det rea på en skivaffär. Jag köpte en skiva på måfå för ynka tio kronor, det tyckte jag den chansningen kunde vara värd. Jag valde den skiva som hade det omslag som påminde mest om Kent, eftersom det var under en av mina Kentperioder. Tyvärr så tyckte jag inte alls om musiken, och efter att ha lyssnat på bara några få låtar så gav jag upp försöken att tycka om den, och tänkte att tio kronor är inte hela världen att ha kastat bort.

För några veckor sen när jag inte kunde sova var jag i behov av någon lugn musik som jag hade på skiva, men som jag inte hade lyssnat så mycket på, eftersom jag inte ville ha tillbaka känslor eller tankar från svunna tider, ville bara ha en psykiskt oladdad musik. Jag tog fram den där högstadieskivan, och insåg att den var mycket bättre än jag hade tyckt då. Och nu har jag hetslyssnat på den de senaste dagarna. Artisten heter Witness, och albumet heter Before the calm, här är ett smakprov:



Har du Spotify kan jag rekommendera Still och My Own Old Song, skön musik! :)

Något som gör mig lite less är att min iPod inte vill ansluta till någon dator, så jag kan inte lägga till någon ny musik innan jag köper en ny. Men men, har jag jobb i sommar så blir ju utsikten till möjlighet att köpa en ny ganska mycket bättre... :)

Inga kommentarer: