söndag 11 april 2010

Vår i luften

Idag är det vår. Jag var sugen på att köpa en glass mest för att jag var sugen på känslan att äta glass i solen, fast sen kom jag på att jag egentligen inte var särskilt sugen på glass, så jag stod emot. Men i förrgår åt jag min första Ben&Jerrys på typ ett år och två och en halv månader, det var gott! :) Och det kan aldrig bli för mycket choklad.. ;)

Igår var det musikcafé på kyrkan med bästa människorna, mys! Kvällen avslutades på topp i två bemärkelser. Det är fint att sitta och andas nästan ljummen kvällsvårluft och titta på stjärnhimlen och kyrktornen från en lite annan vinkel än vanligt.

Idag var det Taizémässa i kyrkan, det var så mysigt! Hade kvar känslan i kroppen ganska länge efter jag hade gått ur kyrkan, det är inte alla gudstjänster som lyckas med det! Påmindes också om mina funderingar jag hade i höstas, om hur min inställning är om man skalar bort allt runtomkring. Det har varit skönt att inte ha behövt fundera på det så mycket under året, men kanske måste jag ta tag i det igen. Eller så är det inget att fundera över, man märker mer hur det blir.

Trots mycket fina stunder de senaste dagarna så har mitt humör varit skört och lite jojo. En allmän lesshet över allt och inget som kan hoppa på mig helt oväntat, en låt som drog upp nästan illamåendekänslor, ett namn i en bisats som rör om. Men det beror kanske mest på allmänt PMS, och väl tillbaka på skolan brukar jag vara stabilare också, så det är nog inget att oroa sig för. Apropå det, om en halvtimme åker jag tillbaka, jippie! :D

Inga kommentarer: