tisdag 27 april 2010

Is that alright? Yeah

Flera på skolan har varit febrigt sjuka de senaste dagarna, så jag blir skrämd när jag känner av en antydan till ont i halsen och känner mig ovanligt trött och varm. Men mamma har alltid sagt att sömn är bästa medicinen, så ikväll ska jag nog verkligen försöka se till att sova ordentligt. För på torsdag bär det av mot Storulvån och Sylarna! :D Åh vad jag längtar, det känns som höjdpunkten på årets turåkning, fast sånt kan man väl egentligen inte säga innan. Men jag har sett fram emot att komma till Sylarna länge nu, och snart är det alltså dags. Om jag inte blir jättesjuk, snälla snälla låt mig slippa!

Något roligt som har hänt här är att jag har haft besök! Äntligen lyckades jag och J pricka in en lämplig helg, som dessutom var helt perfekt vädermässigt, och det har hunnits med en hel del prat, även om det sällan blir tillräckligt. Men jag kom på att det bara är några veckor kvar som vi bor på olika orter, sen har vi flera år på oss då vi bor i samma stad igen! :) Roligt, men konstigt nog lite overkligt.

Andra saker har varit lite upp och ner de senaste dagarna, vissa saker har varit jätteupp, men får mig ändå att fundera. Måste hitta en balans mellan min glädje och andras glädje, kan tydligen vara besvärligare än man tror ibland.

Något som känns spännande men också lite läskigt är att jag äntligen har fått min menskopp. Under ett knappt år har min inställning till den bearbetats från något som mest liknade skräck, till någon nyfikenhet och nu till och med förtjusning. Får se om förtjusningen håller i sig när jag väl börjar använda den, phu!

Jag önskar att det inte brusade så förskräckligt i mina hörlurar, jag försöker ju lyssna på vacker musik...

2 kommentarer:

Johanna vk sa...

It´s the wrong kind of place to be thinking of you...Åh vad jag saknar dig!! tack för en toppen toppen helg!

Läs djungelfeber.blogg.se

vi far nästa sommar och nej det blir inte härmigt för både costa rica (via maria s) och guatemala (via tjejer jag bytte mail med i malaga) har jag hört om förrut innan dem ;P haha

Kramar!

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Saknar dig också, tack för telefonsamtal igår! :)

Djungelfebern var bara jobbig att läsa, låt den vara! ;) Nästa sommar är jag jättepå att fara, nu när jobb är fixat och ekonomin efter det här året faktiskt verkar bättre än jag hade räknat med så kan (nästan) inget stoppa mig! :)

KRAMAR!