fredag 9 april 2010

Sommarförberedelser som går framåt

Jag är hungrig. Jag har tappat lite inspirationen att skriva, varför? Är det för att jag tänker mindre, så jag får mindre att skriva, eller att jag hinner tänka mer, så jag inte behöver skriva för att tänka? Eller kanske bara ett avberoende av datorn. Lite tråkigt känns det i alla fall, när något roligt inte känns lika roligt längre. Fast lite ändå, ibland.

Igår var en spännande dag med ett spännande möte. Mötet kändes helt okej, men än vet jag inte vad det kan leda till. Skönt i alla fall att ha det överstökat, och skönt att upptäcka att jag klarade mötet bättre än jag hade gjort för till exempel tre år sedan. Kul med personlig utvecklig! ;) När jag efter ansträngningarna äntligen fick i mig lite mat släppte alla mina spänningar och jag släppte loss i några hysteriska skrattanfall. Jag hade nog varit mer spänd än jag till och med trodde. Den del av kvällen som inte bestod av skrattanfall var också mycket trevlig, med goda vänner och god mat (som för en gångs skull bestod av mer mat än efterrätt!). Tack tack.

Idag fick jag ett samtal som på ett sätt gjorde mig jätteglad, men som samtidigt tvingar mig att ta ett lite jobbigt beslut, så jag har inte kunnat glädja mig till fullo än. På måndag måste beslutet tas, sen kan jag vara lycklig. Men sommaren är i alla fall tryggad på något sätt, och ångestklumpen inför sommaren kan lätta! :)

(Nu tror jag att jag vet varför det inte är lika kul att skriva nu som förut. Jag har blivit så feg att skriva vad jag vill, vilket leder till att jag är kryptisk och utelämnar mycket. Tråkigt.)

Idag fck jag äntligen köpa min första blommiga sommarklänning för säsongen, som jag har längtat! :D Det som gjorde det ännu bättre var att den var på 75% rea, vilket kap! :)

Inga kommentarer: