söndag 20 juni 2010

Jobbuppladdning

Snart är det slut på mitt sommarlov. Imorgon börjar jobbet på riktigt, och jag tvingas vara lite seriös och gå och lägga mig i tid (till exempel inte halv sex på morgonen som i torsdags "kväll") och inte planera in alltför mycket stora aktiviteter (till exempel tunnbrödsbak), eftersom jobbet tar mycket tid. Med tanke på att mitt senaste år har varit ungefär lika kravlöst som ett sommarlov på många sätt så är det kanske inte så konstigt att jag inte känner mig så överpepp på morgondagen och mitt mer ansvarsfulla liv. Vad lyxigt det är med ett år på folkis där man bara får skämma bort sig själv!

Fast jag ska väl egentligen inte klaga, jag ville ju jobba mycket. Vill spara pengar, idag har jag ägnat mycket tid åt letande bland olika spanskaskolor i Guatemala. Då krävs ganska mycket pengar. Just nu känner jag mig jättepepp på att åka, måste bara bestämma mig för min prioritering av olika delar av resan. Språket kommer på prio ett, men ska man sen satsa på att se mycket saker eller att jobba och komma in i ett sammanhang? Skönt att jag inte behöver bestämma mig nu, jag kan låta funderingen ligga och gro.

Igår var det bröllopsparty framför teven med Kungliga mazariner och tårta. Jag som har varit så less på den här bröllopshysterin tyckte faktiskt det var riktigt trevligt att titta på bröllop, och blev rörd till tårar av det fina i att de lovade varandra evig trohet och Daniels nervositet och tårar. Fint! Dagen avslutades med sex and the city-flärd med film, högklackat, accentfärg och fina drinkar på stan, roligt roligt! :)

Andra dagen på jobbet känns jobbigare än första. Första dagen har man inte så mycket förväntningar på sig, andra dagen har man mer förväntningar men kanske inte mycket mer kunskaper. Imorgon är andra dagen...

Inga kommentarer: