måndag 14 juni 2010

Och så har sommarperioden av mitt liv kommit igång

Har varit duktig och kollat lite på andrahandsboende till hösten. Fanns faktiskt något intressant, imorgon när jag är lite fräschare i huvudet ska jag nog skriva ett mail och försöka övertyga ägaren om att jag är den som behöver det där rummet allra mest och att jag är allra bäst lämpad att bo där av alla människor i hela världen. Kan bli lite klurigt att formulera på ett övertygande sätt.

Den här veckan har varit bra. Har sysselsatt mig med mycket saker, mycket bra sätt att undvika saknad! Studentfirande, ett lyckat överraskningsbesök, vernissage, chokladbiskvibakande och sånt där härligt prat som varar natten lång. Bra början på sommaren! :) Idag har jag varit hos tandläkaren och äntligen fått lite cred för vad jag har slitit med tandtråd under de senaste åren, yes!

Så länge jag håller mig sysselsatt hålls saknaden i schack, men så fort jag får lite för lång stund över så saknar jag folkislivet och männsikorna jag lärde känna på min fina folkis. En kväll för en vecka sen var helt förskräcklig, då grät jag som ett litet barn i min mammas famn, tills hon övertalade mig att gå och lägga mig och lovade att hon skulle komma och hålla om mig och sjunga den sång jag alltid ville höra när jag var liten och grät. Detta gråtanfall, utlöst av ett telefonsamtal, berodde på en klump av saknad, en klump av dåligt samvete, och en klump som berodde på insikten av vad dessa två första klumpar skulle resultera i. Tur att mammor aldrig slutar vara mammor!

Jag hoppas på att jag ska hålla mig aktiv den här sommaren, och jag börjar ana att det nog ska gå ganska bra. Hittills har jag planerat mycket jobb, 12 HP sommarkurser, skogsutflykter, läsa på svenska, läsa på spanska, umeåresa, gävleresa, springa, sola, bada, inte sitta så mycket vid facebook som senaste veckan, laga kläder, ordna receptpärm, lösa höstboendefrågan och såklart umgås med alla hemmavänner! Trots det känner jag mig lite stressad av en helt oplanerad dag imorgon, men det ska väl lösa sig. Det känns bra att ha en lista att välja bland.

Inga kommentarer: