torsdag 15 juli 2010

Sextio och en halv timme för flytt

Nu har jag badat i tre dagar i rad. Jag känner mig nöjd över att ha utnyttjat sommaren så bra, och det känns skönt att jag inte behöver tänka "men jag har ju inte ens badat någon gång i sommar, det kan ju inte vara höst än!" när sommaren är slut. Sommarvärmen är använd, jag har uppfyllt min plikt och "passat på", och nu känns det inte jobbigt att behöva vara inomhus på jobbet en helg. Det bästa är att när den helgen är färdigjobbad så sitter G på tågstationen och väntar!! :D Jag blir så glad att jag vill hoppa och skutta när jag tänker på det, fast det brukar jag inte göra eftersom jag är en sansad och samlad människa.

Jag har fått veta att jag kommer att ha 60 och en halv timmar mellan mitt sista jobbpass och den tid då jag förväntas vara på mitt första upprop. Det är två dagar och tre nätter. Då ska jag flytta. Och jag som nästan hade trott att jag skulle ha en hel vecka på mig att flytta. Men två dagar är bättre än en natt, vilket var det värsta av mina farhågor.

Innan jag slutar jobbet har jag sju dagar då jag är hemma och ledig. Då räknar jag inte de dagar som redan nu är inplanerade för heltidsbesök, antingen när jag besöker någon eller någon besöker mig. Det blev ju inte så väldans mycket tid över till att strosa i affärer där jag kan behöva införskaffa mig ett bohag, men det kanske går fort bara man vet vad man behöver kan man hoppas på. Steg ett är väl att fixa boende, jag ser fram emot den lättnaden då det är klart! Hur ska jag kunna vara lagom kylig för att hitta det rätta boendet, hur länge ska man våga vänta på något bättre, när ska det vara dags att slå till, vad ska jag välja, hur och var vill jag egentligen bo?! Kanske inte det mest livsavgörande beslutet i mitt liv, men jag gör det stort i alla fall. Kanske delvis på grund av olika "va, ska du bo så och på det stället?!", vilket får mig att tänka att många boenden är katastrof och att jag inte skulle stå ut där längre än en vecka. Hm.

Något annat jag hade tänkt mig att jag skulle hinna med innan jag börjar min hösttermin är ju mina sommarkurser. Häromdagen fick jag ett mail där det stod att jag låg efter i den kurs jag faktiskt har börjat ordentligt med. Undrar om jag ska ge upp den andra. Eller göra båda halvfärdigt. Får se, borde i alla fall sätta igång med någon av dem nu.

Inga kommentarer: