torsdag 29 juli 2010

Bostad: Check!

Så har man blivit med lägenhet! Eller lägenhet och lägenhet, bostad i alla fall. Ett rum. Som till och med är möblerat (yes för att spara massa pengar till plugga-spanska-resa!). Och jag slapp ta det beslut jag oroade mig för: studentkorridor eller lägenhet. Jag kunde bara få tag på ett korridorsrum, och det känns faktiskt väligt bra! Inte för mycket folk på ett kök, men ändå inte alldeles öde. Vissa ropar ut: "ska du bo där, det är ju jättelångt bort!?", men jag hävdar att jag kommer att orka cykla mina två kilometer platt, jag har ju varit med om värre. Typ en kilometer bosvedjebacke.

Jag har 13 dagar kvar på jobbet, och fem lediga innan jag flyttar. Jobbet är trevligt, men det är en person jag måste lära mig att tycka bättre om, just nu blir varje leende till denna person väldigt krystat och kämpigt att få fram. Det är synd, känner mig som en dålig människa. Ska bli spännande att se om det hinner förändras på en och en halv vecka. Hoppas att det kan förändras fort, det skulle bli trevligare att jobba då.

Saker jag har att fixa nu är mogna saker som att skaffa en hemförsäkring, köpa en dator, adressändra, välja internet och annat småpyssel. Känns ändå som att jag har halvkoll över det, trots att det är såpass mogna saker som jag inte har sysslat med förut.

Jag mår nästan oförskämt bra, fast idag har jag lite ont i huvudet.

Inga kommentarer: