måndag 9 augusti 2010

Veckonedräkningen är igång

Det börjar dra ihop sig. Om en vecka går flyttlasset norrut, så nu har jag en vecka av full rulle framför mig! En sex-dagars jobbvecka, försöka träffa folk en sista gång innan alla flyttar åt olika håll, och däremellan försöka packa ihop ett helt bohag samt välja och införskaffa en dator. Fast jag har nästan valt, och om allt går som beräknat så ska den till och med levereras till en återförsäljare på fredag. Igår skulle den levereras till återförsäljaren på onsdag, undrar hur mycket man kan lita på datumen...

Något som i alla fall är skönt är att jag börjar bli klar med mina inköp förutom datorn. Jag tyckte så synd om mig idag när jag tvingade mig själv att cykla i regnet till birsta för shoppning jag inte alls var peppad på, men vad gör man inte för att få mer tid till goda vänner sen? Och jag klarade det till slut.

Jag känner att jobbet är skönt för jag slipper tänka på min flyttstress, men samtidigt är ju inte jobbet helt avkoppling heller. Så i fredags tackade jag nej till ett jobbpass jag blev bönad och bedd om att ta, och for ut till stugan med mamma och pappa istället. Så välbehövligt! Speciellt just den dagen, då känslan av otillräcklighet drabbade mig extra mycket, både på jobb-, flytt- och umgås-med-vänner-plan. Dessutom datorfasta en dygn, fantastiskt skönt eftersom många av mina måsten och borden och dåliga ursäkter till att inte göra nödvändiga saker finns på datorn.

Känns rikigt kul att flytta, men hinner inte rikigt tänka på att komma fram, eftersom det är så mycket nu innan. Jag hoppas att jag ska komma ifrån min ovana vid att göra allting i sista minuten, men jag märker ju att de första minutrarna lätt rinner iväg, typ nu... Får hoppas på mittenminutrarna istället. Fast först ska jag sova, sen ska jag jobba, sen ska jag träffa J... Sen kanske packa! (Och när jag skriver det offentligt är det kanske svårare att dra sig ur imorgon kväll..?)

Inga kommentarer: