lördag 28 augusti 2010

What happens, stays.

Det som händer på klassresa stannar på klassresa. Så var det sagt. Trevligt har vi i alla fall haft det, ett dygn med en stor del av klassen och hela Staben på en kursgård lagom långt från Umeå. God mat, intressanta föreläsningar som gjorde att jag började fatta lite vad jag faktiskt kommer att bli efter att ha pluggat i fem år och trevligt umgänge. Första sittningen, badtunnor, bastu och timmar framför en brasa inpå småtimmarna, mysigt!

Efter knappt två timmars sömn i morse var det ett brutalt uppvaknande med morgongympa, men eftersom solen äntligen sken så var det bara härligt. Och jag har hållt bra större delen av dagen också, var inte särskilt nära att somna på dagens föreläsningar, minsann!

På väg hem idag råkade jag stöta på M, som jag trodde befann sig långt härifrån, roligt! Och på kvällen kom J hit! :) En jättebra kväll, är så glad att vi bor på samma ort igen! Jag tror det här kommer att bli bra år.

Tänk att det finns dialekter som är så fina att man bara kan sitta och lyssna och njuta oberoende av vad rösten pratar om? Hur kom sig den här fixeringen av den speciella typen av norrländska?

Inga kommentarer: