onsdag 15 september 2010

Facit, musik och hallon-lakrits.

Sitter och lyssnar på Säkerts nya skiva, roligt med ny bra musik! :) Lämpligt nog är jag till och med inne i ett Säkert/Hello Saferide-flow i mitt musiklyssnande, så det är alldeles rätt musik! Och än så länge är jag inte besviken! :)

Jag borde plugga, men känner mig lite för seg och rastlös. Vill antingen gå ut och springa eller frossa i något gott, typ äppelpaj eller kladdkaka. Men det regnar ute och jag har precis ätit mat, så springa är inte så lockande ändå. Och att frossa i godsaker känns som en ganska dålig ursäkt till att plugga.

Idag har jag haft folk på besök, vi har haft en spelstund. Jättekul var det, och i slutet skrattade jag så mycket att jag fick ont i magen. Sen att jag fortfarande inte är världsbäst på att jamma gjorde inte så himla mycket. Kanske var det denna energisamling som gjorde att luften gick ur mig när jag blev ensam kvar i mitt rum.

Den senaste veckan har jag bland annat varit på glitterfest, vilken var en mycket trevlig tillställning då jag kände mig ungefär som en diskokula. Jag kan fortfarande hitta glitter på mig och i mitt rum, det blir nog kvar ett tag. I måndags var jag på stormöte med sektionen, och eftersom jag de senaste veckorna har upptäckt en viss saknad från allt mitt engagemang jag hade när jag bodde hemma för drygt två år sedan, så valde jag att ta på mig ett ansvarsuppdrag under det kommande året. Det blev information, vilket lät rätt bra, men sen insåg jag att det även handlade om att ha hand om en hemsida, vilket gör att jag känner mig lite mer skakis inför det. Men det borde inte vara svårare än att det är möjligt att lära sig, i alla fall försöker jag intala mig det.

Nej, nu är det dags att plugga lite på riktigt. Göra lite te först kanske. Jag har ett hallon- och lakritste, det är fantastiskt gott!

(Och här händer det grejer, under min tur till köket lyckades jag se den sista av mina korridorsgrannar! Han vars mat jag har sett i kylen, men jag har inte lyckats se honom. Men han verkade rätt skygg, jag fick ett snabbt hej, sen hade jag ingen ögonkontakt när han stod och plockade grejer ur kylen, sen skyndade han sig ut ur köket innan jag hann säga något mer. Men jaja, jag vet i alla fall vem som delar min kyl nu.)

Inga kommentarer: