onsdag 29 september 2010

De sista jobbiga minutrarna

Ute i sista minuten igen. Måste skriva arbete. Imorgon bitti ska vi sätta ihop allt. Orkar inte nu. Vill totalvägra, gå och lägga mig, men det är ju taskigt mot min arbetspartner, han har minsann varit duktig och gjort klart allt. Jag har antagligen några timmars jobb kvar. Suck. Hoppas att det går fortare när jag blir övertrött och inte tvärtom.

Som tur var blev det ingen värre tentafest än middag hos en i klassen. Var trött, kände mig inte så party och det är skönt att inte komma hem klockan två när man har arbete kvar att göra. Mindre skönt däremot att inte få vara ledig efter tenta. För idag hade jag min första tenta. Det var mycket trevligare än det här arbetet jag måste göra nu, matte är bra. Invigde min nya termosmugg under tentan, oj vad upplyftande det var att kunna dricka varmt kaffe där någonstans i mitten av frågorna! :)

Imorgon ska jag nog ta mod till mig och anmäla mig som blodgivare. Om inte arbetet tar för mycket tid vill säga. Är lite nervös, men vi ska gå till blodcentralen i ett stort gäng, det känns bra. Äntligen tar jag tag i det!

Nu tror jag att jag ska gå och koka te och ta fram lite av kakorna som blev över från mitt födelsedagsfirande. Det tycker jag att jag är värd när jag ska plugga på natten.

Inga kommentarer: