lördag 18 september 2010

Veklingdag

Jag är sjuk, och då får man äta hur mycket vaniljsås man vill. Fast hade jag haft massa viktiga saker för mig idag så hade jag väl bara tagit en alvedon och klagat på att jag var lite ovanligt trött. Men idag hade jag tid att vara sjuk, och då är det lika bra att hänge sig åt det på riktigt! Och inte försöka ta sig för att göra alla de där planerade sakerna som borde vara bra att få fixade. Men som inte är akuta. Sova bort hela dagen istället, oo så skönt. Och äta vaniljsås. Och ta ur batteriet ur klockan för att slippa höra det där tickande ljudet som gjorde att huvudet ömmade ännu mer än nödvändigt.

Imorgon är det viktigare att vara frisk, då ska jag till kyrkan och sen ska jag träffa J. Och plugga matte inför måndagsduggan. Eller kanske mest kolla igenom. Då är det bara att kliva upp utan att känna efter så noga, möjligtvis ladda med alvedon.

Känner mig inte så sugen på att fylla år snart, känns mest kravfyllt. Börjar förstå folk som flyr sina högtidsdagar. Då behöver man inte fixa och ordna nåt, men man kan ändå känna att man "firar" sin födelsedag. Men kanske att det känns lite roligare när jag har lite mer energi allmänt, då jag känner att jag orkar med ljud och att tänka. Hoppas.

Inga kommentarer: