lördag 25 september 2010

Får jag träffa dig ikväll?

Har haft en trevlig dag och en mycket trevlig kväll. Det kändes inte så kravfyllt till slut att fylla år, när jag väl hade klarat ut alla planeringsfrågetecken och hann förbereda mig ordentligt. Något jag däremot inte hinner förbereda mig ordentligt till är mattetentan på onsdag och den muntliga redovisningen på engelska om en vecka. Synd att dygnen inte har mer än 24 timmar. För imorgon måste jag baka mera, känner mest för att bara grotta ner mig i matte en hel dag. Men kanske hinner lite emellanåt.

Dagen idag var bra, med studiebesök i Ö-vik som gjorde att jag återigen kände att jag fattade mer vad mitt framtida yrke kan handla om. Bussresan var mycket trevlig också. Sång och lekar och mycket prat.

Imorgon kväll ska jag på konsert, kul! Ser fram emot det så mycket att jag blir rädd att någonting ska komma emellan, men alla mina logiska argument säger att inget kommer att komma emellan.

Den musik som ljuder mest från min Spotify nu är Säkert! och Hoven Droven. En mycket fin Hoven Droven-låt är Mørkertia. Den Säkert!-låt som går om och om igen hos mig är Får jag. Åh så fin text!
Får jag träffa dig ikväll? Jag har ingen anledning till det. Tänkte först gå runt det, tänkte råka springa på dig.
Får jag gå precis så nära att min axel stryker vid din arm?

Älskar att "råka" springa på dig. Ibland är det bra att planera när man ska "råka" saker.

Efter ikväll kan jag sitta och mysa med en bok och te som aldrig blir kallt, och dessutom baka en kladdkaka utan att bli irriterad på att det hamnar kakao överallt eftersom kakaopaketen är dåligt designade med påsar som gör att kakaon skvätter. Frågan är bara om det är bortkastat att ställa in min fina fina burk i skåpet eller om det är mer värt att ha den synlig och få spinga lite mellan. Vilket lyxproblem.

1 kommentar:

Nox sa...

Eller att se på hockey utan att se på hockey, eller rimma Finland på inland. Shit, vilken skiva det är, det där!