lördag 6 april 2013

Besöksvåren

Det blev visst lite tomt på bloggen. Jag hade en intensiv vecka där paniktentaplugg varvades med besök. Både plugg och umgänge blev intensivt, fast på olika sätt som tur var. Roligt att träffa fina vänner! Dagen innan tenta var jag så matt att det kändes ända ut i fingrarna, men tack och lov så fick jag några dagars påsklov efter tentan! Och till min lättnad så blev jag inte sådär heldäckad som jag brukar bli när jag får åka hem på ledighet. Sen kom jag tillbaka till Umeå och fick lite mer besök. En sådan besöksvår det här är! :)

Nu sitter jag och väntar på kvällens besök, som är en gammal klassis från mitt folkisår för tre år sedan. Jag har inte pratat med honom sedan dess, men inatt behövde han boende i stan, och han hade koll på att jag fanns här. Det ska bli roligt med återseende, och spännande att se hur mycket jag kastas tillbaka till den jag var då, när vi kände varandra. Jag vet knappt hur jag var då, men kanske får jag reda på det ikväll! Eller inatt, som det egentligen är nu. Så kanske får det bli imorgon som vi catchar upp. Hoppas han är lika trött som jag.

Jag har skaffat mig en skog i mitt matrum!

Jag har tänkt att anmäla mig till ett springlopp där jag ska springa en mil. Först tänkte jag att det inte borde vara några problem, men idag blev jag lite nojig. Jag har ju oftast bara sprungit 9 km, och då har det tagit typ en timme + 10 minuter. TROR jag, har inte kollat så noga. Tänk om en mil skulle ta typ två timmar! Då skulle jag ju typ aldrig få komma fram till den efterföljande picknicken med mitt lag! Så idag bestämde jag mig för att testa springa en mil. Och till min stora glädje så tog det mindre än en timme. Kan inte avrundas till två timmar hur mycket man än försöker. Phu! Jag lyssnade på Muse under min springtur, det är musik som ger mig hopp och framtidstro. Fantastiskt bra med sånt!

Inga kommentarer: