tisdag 16 april 2013

Ingen rast ingen ro

Jag börjar återigen vara inne i en sån period när allting bara rusar och jag inte vet hur jag ska göra för att stoppa det. Mängder av plugg som aldrig tycks ta slut, trots att jag har valt att skjuta upp två inlämningar tills i sommar. Folk som vill hitta på roliga saker. Känslan av att jag borde ta tillfället till roligheter i akt och att folk blir besvikna av för många nej på raken. Andra saker som ska planeras och förberedas. Ett sinne som skriker efter att få sitta ner och stirra rakt ut i tomma luften, eller åtminstone slötitta på avsnitt efter avsnitt av Förhäxad. En kropp som längtar efter att ta i och hinna träna. För att hinna med så mycket som möjligt sover jag för lite. I söndags kväll till exempel, då jag redan hade sömnunderskott på grund av roligheter på lördagskvällen och söndagsförmiddagen, så behövde jag få tid till att göra ingenting, så jag satt och gjorde ingenting istället för att gå och lägga mig. Inte så bra för den fortsatta effektiviteten med för lite sömn. En kropp som mår konstigt av för mycket kaffe och socker.

Bra grejer på sistone är i alla fall att orkestern igår var väldigt rolig. Där kan jag glömma alla vardagsbekymmer. Och så får jag vara en del i det hela och bidra med något. Bidra med något som räcker som det är, som inte alltid bara kräver mer. En annan bra grej är att jag fick tillbaka en tenta idag, och det gick så himla bra. Märkligt nog så var det som kändes bäst inte riktigt själva resultatet, utan känslan av att kunna identifiera mig med att vara en högpresterande person igen. Även om det är en grej jag egentligen har velat komma ifrån delvis så var det så skönt att känna igen nånting hos mig själv. I övrigt känns det som att det är så mycket jag tappar. Jag var väl en sån som gillar att hitta på saker, som gillar att styra och dra i saker, en sån som orkar se andra människor, en sån som gör sitt bästa, en sån som göra saker helhjärtat? Var är mitt helhjärtade nu någonstans?

Okej, en vecka till, sen lugnar det förhoppningsvis ner sig lite. Håll ut.

Inga kommentarer: