onsdag 17 april 2013

Lösning

Jag har bestämt mig för att hålla ut en vecka till med att läsa på 125%, sen blir det bara på 100%. Det känns så himla lyxigt! Visserligen blir det två uppgifter (eller egentligen bara en och en halv) som jag kommer att behöva göra i sommar, och en uppgift jag får göra om ett år, men oj så värt det känns att få frigöra majhelgerna från stenhårt plugg! Och tänk att känna att samvetet tillåter att man ägnar ett par kvällar i veckan åt träning. Att det skulle vara så svårt att känna att den här lösningen skulle vara den bästa!

Jag blev så glad och lättad av mitt beslut att jag istället för att göra ett glädjeskutt fick krafter att skriva en sida ganska fort, i alla fall fort för att vara mig. Trots att klockan var efter fem och skoleftermiddagen redan hade varit påfrestande! Sen diskade jag elva matlådor som hade stått och stirrat hånfullt på mig lite för länge, heja mig! Efter dessa bravader kände jag mig så nöjd att jag bestämde mig för att vara ledig resten av kvällen. Jag fick välja mellan att springa eller att titta på Förhäxad, det blev Förhäxad. Då skulle jag kunna få gå och lägga mig lite tidigare, det är bra. Avsnittet var så spännande, den här gången kunde jag faktiskt inte lista ut prick hur det skulle sluta.

Det är så mycket lättare att känna att jag orkar ett sista ryck nu när jag vet att det är ändligt. Hurra!

Inga kommentarer: