tisdag 9 april 2013

Sånt jag gör om dagarna.

Vissa utbildningar är såna som är bra att ha i diskusisoner, där man lär sig saker som man kan prata med även vanligt folk om. Min utbildning är inte riktigt så. Idag har jag ägnat hela eftermiddagen åt att analysera det här fina alkoholdehydrogenaset. Om man lägger in bilden i ett program så kan man snurra på molekylen som man vill och titta på den från alla vinklar och vrår. Och titta på varje enskild bindning och atom. Det finns så himla mycket man kan titta på och analysera.
1CDO
Ganska spännande till en viss gräns, men nu är jag trött. Men eftersom jag tror lite för mycket på min egen förmåga ibland så måste jag plugga vidare med min extrakurs nu. Jag fattar inte hur folk fixar att plugga på jättamånga procent, när jag känner att 25% extra tar udden av mig.
 
Men det är kanske inte bara pluggandet som gör mig trött. Häromkvällen blev jag alldeles övertygad om ett faktum som fick mig att ligga vaken halva natten av ilska och ledsamhet. Var tvungen att se tre avsnitt av Förhäxad innan jag hade lugnat mig tillräckligt för att kunna sova. Dagen därpå fick jag veta att jag hade misstolkat allt och att jag hade totalt fel i min slutsats. Dumt av mig att ligga sömnlös i onödan. Tror jag ska försöka undvika sånt i fortsättningen.

Inga kommentarer: