onsdag 28 oktober 2009

Att känna igen sig

Är på "neeej, vill inte"-humör. Borsta tänderna? Neej, vill inte... Gå ut en promenad? Neej, vill inte.. Dagdrömma? Neej, vill verkligen inte! Baka? Njaa, inte riktigt på humör... Tänka? Nej! Sega runt på internet? Njaa, kanske, men man blir ju bara seg och initiativlös av det, och nu behöver jag nåt som livar upp mig! Fast det var ändå det enda jag kunde komma på som jag orkade ta mig för att göra, och det känns ju i alla fall lite mer konstruktivt att skriva än att slö-kolla-runt på olika bloggar och facebook (hemska tanke!).

Igår såg jag en film om en skola ute i ingenstans i bergen i norra Thailand. Det var roligt att höra thai, jag förstod ju faktiskt en hel del ord (dock få sammanhang, men det var ju textat). Jag smålog åt glorifieringen av högt uppsatta personer (undrar om jag reagerade på det när jag såg filmen innan jag åkte till Thailand?), och blev glad av att höra nationalsången sjungas och se och höra en lärare undervisa i ett klassrum. Höjdpunkten på filmen var dock när skolbarnen skulle få åka till havet, alltså söderut. Det filmades längs motorvägen mot Bangkok, och så filmade dom på skylten där man svänger av till Ayutthaya!! Där bodde jag, där bodde jag, där bodde jag! Typ iaf. Synd bara att det filmades på kvällen, så det var så mörkt att man inte såg något, annars hade jag kanske känt igen mig. Woho! Men som det nu var lyckades jag inte känna igen mig trots att jag spolade tillbaka och pausade och granskade flera gånger. Lättroad, haha. Men det var inte slut där! Hör och häpna! För sen åkte de längre söderut, nämligen mot Prachuap Khiri Khan. Det var där L bodde! Och hör och häpna, den andra vägskylten som visades visade var man skulle svänga in mot Ls stad, eller Hua Hin. Och jag har varit på båda ställena, och åkt på den vägen! Fast jag kände inte igen mig där heller, trots att det var dag och ljust. Ibland krävs det inte mycket. Det räcker med att inse att andra är på samma ställe som jag har varit..? Ehh.. :P

I eftermiddag ska jag ut till A för träff med gänget, åh vad roligt det ska bli! :) Man borde kanske ladda med en promenad inför knytisen som brukar resultera i överätning, plus att jag ska fixa inför knytisen. Hoppsan, då har jag nog aktiviteter så det räcker tills vi måste åka, bäst jag sätter igång kanske! Synd bara att min iPod slutade funka igår. Jag tycker inte om elektronik.

Inga kommentarer: