lördag 17 oktober 2009

Fårvallningslördag

Blir arg på mig själv, blir less på vad jag inte kan kontrollera, blir less på det jag kan kontrollera men det jag inte kontrollerar. Mådde ju så bra, hade kunnat gå upp till borgen för godisätande, kanske umgänge, kanske bokläsande, kanske myspluggande, kanske sudoku, kanske film, eller det blir nog senare. Men så togs mitt humör ner. Varför håller jag på med dumma dagdrömmar? Eller det är inte ens det, bara tankar att "tänk om det skulle vara så att...". Och så tror jag på det själv till slut. Eller åtminstone att det inte är helt jättelångt borta. Dumma mig.

Som tur är betyder livet på folkhögskola att man har folk omkring sig nästan hela tiden, och det hjälper med folk omkring mig. Det är bra att det hjälper. Och jag tycker om folket här.

Idag har jag tittat på fårvallning genom hela Undersåker, det var kallt och inte så himla spännande, men det var en skön promenad dit i alla fall. Och så var det billigt godis på ica sen, och det är ju faktiskt lördag...

Om en vecka är jag hemma med familjen, det ska bli lite kul, men undrar hur mycket kompisar som egentligen kommer att vara hemma. Blev ledsen när det visade sig att vissa har höstlov nu istället för om två veckor, det är en dum vecka att ha lov nu tycker jag!

Jag känner får att åka till en stad för att ta tillbaka den till rätt ställe i mitt huvud. Tänk att en helg kan göra så att stället flyttas från hela resten av livet i huvudet. Måste bara hitta tiden till att åka dit, hoppas det går den här terminen! :) Bra i alla fall att jag får besök av J, och att jag ska åka till Göteborg, ska bli så roligt båda dom helgerna! :D Glömmer ibland bort hur mycket jag saknar mina riktigt goda vänner!

Tammai, tammai, tammai?! Ahhh.... Buat huajai. Mai dii löi...

1 kommentar:

Joe sa...

Händelsevis kommer vissa stanna kvar i stan över helgen. Händelsevis har vissa fått typ, hm hosta eller något, så värmland får vänta. :)

(saknarsaknarsaknardig!!)