fredag 30 oktober 2009

Det här e' min hemstad

Börjar (eller fortsätter?) att känna mig lite rastlös av att vara hemma. Trots jättebra dejter med goda goda vänner, så känner jag att det är dags att återvända till skolan nu. Blir för mycket dötid här hemma, för lite folk runt omkring mig, saknar Hållandsfolk, saknar mitt egna rum, saknar att gå i skolan...

Här måste jag anstränga mig för att inte gå och lägga mig för tidigt, för det är så tråkigt att lägga sig och inte kunna sova. På skolan är det mer motsatsen.

Det är konstigt, för trots att jag har känt mig stundtals rätt uttråkad, så har jag inte (än) lyckats uträtta allt jag tänkt fixa, och det känns som att jag kommer att få hetsa mina sista timmar hemma innan jag åker tillbaka.

Åker tillbaka hem eller tillbaka bort? Känns som att jag åker hem åt båda hållen. Fast på olika sätt kanske.

Men det har inte varit en dålig vecka, det har i alla fall hänt något roligt nästan varje dag, det blir bara så mycket mellanrum. Men ibland är det bra att få lite mellanrum över, man kan behöva ha tråkigt i perioder tror jag också.

Jag är glad över fantastiska vänner och över att det inte känns som att man varit ifrån varandra alls när man ses igen efter två månader!

Ibland är det svårt att minnas att imorgon är lika nära som igår

Inga kommentarer: