fredag 25 december 2009

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?

Nej det är ingen vanlig dag, för det är Jesus födelsedag, hurra hurra hurra! Hurra hurra hurra!

Så var årets julafton till ända. Och vad ska man säga om den då? Jo, den innehöll väl det som julaftnar brukar innehålla: julfrukost, julpromenad, julmat, julsms, jul-kalle-anka, jul-kan-du-vissla-johanna, julklappsinslagning, julklappsutdelning, julgröt och julmidnattsmässa. Mycket jul. En parantes men ändå kanske en väsentlig (?) fråga är hur man skulle kunna skriva julhjul om man skulle behöva det. h(jul)²? Fast inte om det är en matris, då går det inte att förkorta mer än julhjul. Ja, min bror som har blivit ännu mer mattenörd än mig har kommit hem, då har vi såna här relevanta diskussioner.

Men nu lämnar jag hypotetiska fall som julhjul och återgår till ämnet. Jag hade helt släppt förväntningarna på en barndomstindrande jul eftersom jag hade noll julstämning kvällen innan, och just eftersom förväntningarna var släppta så förväntade jag mig att dagen ändå skulle överträffa de förväntningar jag hade. Men det gjorde det inte riktigt, eller, det var mest som en vanlig dag med flera inplanerade saker. Jag hann inte ens läsa en bok, jag förstår inte hur jag fick så mycket tid till det alla andra år? Men imorgon borde jag hinna sånt, bra! :)

Det jag blev gladast för idag var kanske till synes obetydliga grejer, men det motsatta var väl också till synes obetydliga grejer.

Annat som har hänt sen sist är att jag äntligen har tagit mod till mig och klippt av håret. Nu har jag typ bara hälften kvar. Men jag trivs bra i det, det känns som att jag alltid har haft såhär nu.

Det har varit glöggmys med uppdateringar om allas liv, och Hermanreunion (d.ä.). Båda var riktigt mysiga. Det sistnämnda kändes så mycket som förr, så skönt att bara vara som vanligt på en Hermangång, utan ansvar eller krav. Bara dom bästa delarna: fika och andakt. Skönt att sitta på golvet på det sistnämnda. Fick höra träffande ord, vilket rörde till det lite i mig.

Jag ser fram emot imorgon, har känt mig trött typ hela dagen, men har ingen lust att gå och lägga mig. Vill bara däcka i sängen, men vet inte om jag är tillräckligt trött. Vill inte ligga och inte kunna sova. Tur iaf att jag har bra böcker att läsa om det inte verkar gå bra.

Inga kommentarer: