onsdag 2 december 2009

Trött men trivs

Jag är så glad över att vara här. Flera dagar i veckan dom senaste veckorna har jag slagits av hur lyckligt lottad jag är som får vara här och hur bra jag trivs. Fast idag är jag trött. Jättetrött. Har sovit lite dom senaste nätterna, har varit seriös och pluggat länge på kvällarna, tro det eller ej! Plus några långa morgonpromenader som också kräver sin tid. Men nu är bibelstudiet avklarat, och trots att det krävde mycket jobb så var det riktigt intressant och roligt att jobba med det! :) Redovisningen kändes inte som det viktigaste heller, kände att jag jobbade mer för min egen skull än för att det skulle bli en bra slutprodukt. Känner mig mogen att jag kan tänka så, men det kanske är den här skolformen som tillåter det.

Trots att jag trivs så bra så är det en hel del resande nu för mig. Åker till J på fredag, woho! :D Nu har vi varit ifrån varandra alldeles för länge igen, men det är väl sånt man måste vänja sig vid när man växer upp.. Kul ska det bli i alla fall, och skönt att sova på bussen på väg upp. Det händer mycket här, känner inte riktigt för att prioritera sömnen den här veckan, även om jag har varit riktigt nära att somna på lektionerna både idag och igår.

Första advent var riktigt fin. Chokladsconesfrukost i familjen med As, E och J, sen fin första adventsgudstjänst, kyrkfika, promenad hem i kanonväder (sol, några minusgrader och gnistrande vit snö), premiäråk i backen, pepparkaksbak, luciaövning och slutligen glögg- och pepparkaksmys framför Love Actually. Kan det bli bättre? Åh vad jag trivs i min bubbla.