söndag 24 oktober 2010

Återvunna kontakter

Jag har fått ett mail från en kinesisk tjej jag lärde känna i Thailand. Hon var den person som bäst förstod mina problem med min värdpappa, eftersom hon kände honom och var i lite samma situation själv. Hon var nästan lika beroende av honom. Skillnaden var att hon var bättre på att hantera det, och jag lärde mig så mycket av henne som gjorde att jag kom bättre överens med thaikulturen och min värdpappa! Vi kom varandra nära, eftersom vi båda var kapade från våra "hemma", och vi båda tyckte att saker och ting var svårt. Hon var en sån viktig person för mig där och då!

Tyvärr så har jag inte hittat hennes mailadress när jag kom hem från Thailand, och jag tyckte det var tråkigt att det tog bort alla möjligheter att hålla kontakten eller att kanske till och med ses någon dag. Men så hade hon hittat mitt avskedsbrev till henne för någon dag sen, och mailat mig! :) Och hon kanske, kanske kommer till Sverige!! :D Jag blev så glad att jag brast i gråt. Tänk att få träffa Kitty på svensk mark, otroligt overkligt men roligt! Hoppas hoppas att det går. Annars så kanske jag ska försöka ta och planera in en Kinaresa någon gång i framtiden. Nu kan jag ju i alla fall nå henne!

Inga kommentarer: