söndag 31 oktober 2010

När tiden kommer tillbaka

Det är märkligt hur fort livet kan byta tempo. I veckor har jag gått omkring och trånat efter alla möjligheter till oplanerad tid, till tid för att springa, tid för att spela cello, tid för att spontanstäda i brist på annan sysselsättning, tid att ha tråkigt. Och dessutom tid med möjlighet att planera in dejter med massa olika människor som jag aldrig har tid att träffa annars.

Den senaste veckan har jag lyckats träffa hela tre av dessa människor, till och med ordentlig tid av kvalitet och inte bara ett snabbt hej, jag har haft tid för (och genomfört!) flera träningspass, jag har städat flera gånger, och idag har jag haft tråkigt. Och då glömmer jag bort att det var det här jag har längtat efter länge! Nu känner jag mig mer stressad över att jag har en dag när jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Är det såhär livet kommer att se ut?? Säger den stressade rösten. Förmodligen inte säger någon snusförnuftig röst långt bak i huvudet, men den hörs inte så bra.

Har i alla fall varit ute på en härlig promenad idag. Och gjort en god kikärts-aprikosgryta. Och kanske kan det bli en film ikväll.

Men en sån här dag som är rätt tråkig i övrigt behövde inte direkt en extra timme. Glömde till och med bort den, så jag utnyttjade den inte ens till sömn. Det blev mest en vänta-ut-timme.

Men till veckan åker jag hem och träffar fina fina vänner! Ska bli roligt! Ska bara bli klar med en endaste uppgift (okej, vet inte om den är så bara men), sista i programmeringskursen. Sen så!

Inga kommentarer: