onsdag 15 juni 2011

Det drar ihop sig

Phu, den senaste veckan har varit riktigt intensiv. Med två långväga besökare så har den mesta tiden blivit socialtid, till och med frukosten, datortiden och transporter mellan olika ställen. När jag har träffat mina fina fina vänner har jag brottas lite med längtan efter att prata internt och massor på svenska, mot hyfsen att prata allmänt och brett på engelska, så att de långväga gästerna förstår. Till slut har det blivit en helt okej mix hoppas jag.

Intensivt har det varit, ja, men roligt! Grillning, solande, badande, stugan, bullbak, etiopienafton och byteskväll till exempel. Som vanligt slutade byteskvällen med att jag hade inkasserat en hel drös med kläder, trots att jag är dålig på att hitta bortbytesobjekt i min egen garderob, förstår inte hur det hänger ihop? Det gör lite att mina fynd inte känns lika berättigade och lyckogivande, jag känner mig så åtroffande och snål. Jag tror att jag ska gå in för att rensa min garderob kontinuerligt under den kommande terminen, så att jag förhoppningsvis har mer att bidra med vid nästa tillfälle.

Jag har hunnit träffa många av de bästa under mina två veckor hemma, även om det fattas några. Idag fick jag till exempel en extrem längtan efter te i Js kök, med utsikt över Norra-berget-skogen. Dessutom önskar jag att jag hade fått lite mer tid med mamma och pappa. Men får ta igen det när jag kommer hem om sisådär två månader.

Mer och mer börjar bli klart inför resan, och om två dygn är jag nästan framme på Arlanda. Åh vad jag känner mig taggad. Idag kom min guidebok på posten, och nu borde jag verkligen bestämma mig om jag vill jobba på ett barnhem parallellt med mitt spanskapluggande i två veckor eller inte. Det är på riktigt nu! :)

Idag fick jag veta att jag är godkänd på en mattelab, skönt att slippa göra om den på andra sidan jorden. Imorgon får jag veta hur det gick på min sista tenta. Snart får jag vara i Guatemala helt och fullt! :D

Inga kommentarer: