måndag 20 augusti 2007

Extrapris på kassörer och 6 kg bröd

Jag vet inte vad jag skriva. Har egentligen inte så mycket att skriva egentligen, men vet inte vad jag ska göra annars. Inga uppdaterade bloggar att läsa, har inte tillräckligt med msnenergi för att logga in, börjar bli less på Kungen (spelet alltså, inte människan) och sov länge inatt och framför allt imorse/idag. Min syster har ett liv och har filmkväll medan jag inte har ett liv. Eller jo, nu överdriver jag alldeles. Jag har ju också filmkvällar ibland, senast för en vecka sen! Det var härligt att träffa alla igen! :) Och en bra film, little miss sunshine, rolig humor som inte märks i massa jobbiga skämt :P Så filmen har en handling också, istället för att bygga på skämt. Det tycker jag är bra, för om filmen bygger på skämten och man råkar tycka att dom inte är så roliga så är det ju inget kvar av filmen.

Nyss var K o co uppe för att hämta mackor. Då vågade jag inte ha det här fönstret uppe, töntigt? Vet inte. Men jag känner mig inte riktigt redo för att dela med mig av bloggen till familjen än. Vet inte om hon vet att jag har hittat hennes, läser den inte när hon ser (det blir bara värre och värre :P). Men hon har iaf sagt adressen till någon annan när jag hörde, men jag tror inte hon förväntar sig att jag kommer ihåg från den gången. Men den gången hade jag redan hittat hennes blogg, så det spelar ingen roll. När K och hennes vänner var och hämtade sina mackor stannade J och pratade med mig. Det var roligt, lite social kontakt som inte består av åttioåriga dementa människor eller tryckt stämning med kollegor. Jag kanske borde ha nappat på erbjudandet om att köpa kassören på statoil för extrapris, haha :P

Närå, jag behöver inte det, imorgon ska jag ju umgås med familjen en sista dag av den här konstillationen (eller hur det nu kan tänkas stavas), och på onsdag bär det av till fjällen! Jag har förberett mig med att baka 6,25 kg bröd och torkat lök, broccoli och massa frukt. Men jag har inte packat än, förmodligen blir det natten mot onsdag jag gör det, eftersom det faktiskt inte går att packa på kvällen! :P Eller nåt sånt...

Nu sitter jag och skrattar för mig själv vid datorn, tänk vad roligt det kan vara med msn ändå om man pratar med rätt personer, det låter nog ganska roligt där nerifrån där dom kollar på film :P Sist jag skrattade vid datorn sent en kväll kom bror ut från sitt rum (jag trodde han sov, men det gjorde han tydligen inte) och frågade om jag grät. Jag hade försökt kväva skrattet så att han inte skulle vakna. Men det var alltså ingen idé. Jag minns inte riktigt vad jag skrattade åt, eller jo, kanske hästar i en isbild, men jag är inte säker. Men jag tror jag har det på datorn nere så jag kan kolla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det handlade faktiskt inte om hästar i is (den gången), det handlade om sparkar och korståg kryddat med lite brutus...

Ge Mig Lite Frisk Luft Tack sa...

Okej, vad bra att det är nån som har koll och rättar mig när det blir fel! Så jag inte sprider massa osanningar över hela världen! Var tvungen att leta nu och upptäckte att jag inte hade det på datorn som jag trodde, hade bara hästarna, inte skrattet... Minns dock inte den utlösande faktorn till skrattet, iaf inte nu på rak arm...

Anonym sa...

Joru, allt ska man hålla koll på! Nay... får väl försöka se till så du får den historikfilen nån gång om det går. Fan vad alla skaffar bloggar förresten, det är kul, då kan man leka lite läskig stalker och hålla koll på er fast vi inte ses! Men ditt nick är nästan i stil med min msnadress i besvärlighet :oP