tisdag 7 augusti 2007

Söka jobb...

Vad ska jag skriva... Varför vill jag jobba här? För att jag vill slippa folk som säger att man gör fel så fort man tar ett initiativ och suckar när man inte gör nåt tills ens självförtroende känns som ett litet skrumpet russin, det känns som fel svar. För att jag är så otroligt serviceinriktad och... vad? Mer på rätt spår. Men det vore snyggt med nånting efter och. Känner mig iaf lite mer motiverad till att skriva ansökan idag än igår, det kanske var bra att jag var less på jobbet idag för första gången på ett ganska långt tag (som det känns). Det svåra är att jag redan har fått ett extra pass på Bruksgården (och tackat ja), så jag vet inte när jag ska säga att jag kan börja. Men jag vet inte om dom vill ha mig eller exakt när dom behöver mig heller, så det löser sig väl kanske. Och jag hann inte gå ner med den så tidigt som jag hade tänkt, hade tänkt idag, men så blev det personliga brevet inte klart, plus att jag aldrig hade hunnit dit mellan jobb och möte. Men men.

Nu känner jag att jag måste dela med mig av lite musik till den som vill skrika av sig lite. Det är en väldigt skrikvänlig melodi tycker jag, vilket är skönt om man är lite less. Den är mest tillägnad My (orkar inte bry mig om att bara skriva bokstäver nu), eftersom jag tror det är hon som mest delar min musiksmak, iaf den här delen av min musiksmak, och för att videon var nånting som hon skulle kunna tänka sig att kolla på..? :P Han sjöng så dåligt live och jag hittade ingen video som är gjord av Sevendust till låten. Fast jag vet inte om du har hittat hit än, kanske borde lägga ut lite ledtrådar ganska nu så att du läser det här inlägget, så att det inte blir gammalt och du bara läser nytt... (Nu börjar jag nämligen bli lite modig! :)) Men alla andra som känner att ni behöver låten eller kan uppskatta den på något sätt kan självklart känna att den är till er också, kläm i med tårna på feel! ;)

Imorgon blir det förhoppningsvis bad, flyt att det röda sen i söndags precis har hunnit lägga sig! :) Då planerade jag för övrigt att skriva ett fint inlägg om hur glad jag var att det var fint väder och att jag var och badade, kanske med rubriken "...men nu är den här, så ta för dig, solen skiner idag". Jag hade tänkt ut fina meningar och sånt, som jag bara väntade på att få skriva ner, som när jag mötte idrottsläraren och "råkade" säga sådär i förbifarten att jag skulle CYKLA hem (jag vet att betyget redan är satt, men hon får gärna tro att jag har blivit lika idrottslig och hurtig som när jag åkte skidor eftersom det var sååå synd att jag slutade) , eller att jag kände mig hurtig, eller att jag ett tag funderade på att cykla mer på alnön där det var platt istället för att cykla hem uppför, eller att jag ångrade mig och cyklade hem uppför ändå, eller att vi blev så attackerade av flygmyror på tranviken så vi var tvugna att flytta till bänkås eller nåt annat, men när jag kom hem var jag inte på humör längre. Och nu känns det så inaktuellt.

Nu är bara frågan... Vad heter yrket som jag har? Är man undersköterska fast man inte är utbildad eller är jag nåt annat? Låter inte så bra att ha jobbat "med att ta hand om gamla" på ett formellt papper. Gaah, jag kan inte sånt här, varför kan jag inte bara få massa jobb serverade på silverfat? Bara att välja och vraka liksom? :P Min bror (som jag har "kommit ikapp i livet") ska på intervju på elgiganten, tänkte förut att jag kanske skulle söka där men det blev aldrig av. Tycker inte om att söka jobb! Men nu är brevet kanske klart, och nästan CVt, bara min yrkestitel kvar. Får kolla med min käre far imorgon, han borde ha koll. Och så får jag lämna det... på torsdag? Lite sent kanske, men det går nog inte imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nora! Haha, är du här? Ja, du hade verkligen glömt bort att hinta om din blogg litegrann! ;)
Och vilken låt är det? Jag blev jättenyfiken! säg vad säg vad :D
Och du måste ju skriva namn på presentationen så man förstår vem du är!

shanhoo sa...

vårdare kanske? haha. det låter som om du jobbar på psyket eller nåt.